Rejestr działalności regulowanej
Zgodnie z rozdziałem 4A ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.) działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej. Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Stary Lubotyń tworzy i prowadzi Wójt Gminy Stary Lubotyń od dnia 1 stycznia 2012 r.
Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Stary Lubotyń jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru. Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Wójt Gminy Stary Lubotyń na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
- numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
- numer identyfikacji REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:
1) dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł. Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie ustawy (dnia 1 stycznia 2012 r.) posiadają zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych (art. 14 ust. 2 z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152, poz. 897),
2) oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
Powyższe oświadczenie powinno zawierać także:
1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
3) podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze, który Wójt Gminy utworzył z dniem 1 stycznia 2012 r. Wzór wniosku i oświadczenia dostępny jest w Urzędzie Gminy w Starym Lubotyniu (pok. 11) oraz na stronie internetowej urzędu.
Załączniki:
Wniosek o wpisanie do rejestru - plik pdf 448 kB
Oświadczenie - plik pdf 399 kB
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Gminy |
---|---|
Data utworzenia: | 2017-05-10 |
Data publikacji: | 2017-05-10 |
Osoba sporządzająca dokument: | Andrzej Podrez |
Osoba wprowadzająca dokument: | Administrator |
Liczba odwiedzin: | 3059 |