23 lutego 2022
Zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych
Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.) na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych wymagane jest uzyskanie zezwolenia. Zezwolenia udziela, w drodze decyzji, wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce świadczenia usług.
Wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać:
1. Imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP)
2. Określenie przedmiotu i obszaru działalności
3. Określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem
4. Informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem
5. Proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej, planowane po zakończeniu działalności objętej wnioskiem
6. Określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.
Do wniosku należy załączyć:
1. Dokument potwierdzający gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez upoważnioną osobę).
2. Dokument potwierdzający prawo do dysponowania pojazdami asenizacyjnymi przeznaczonymi do świadczenia usług, którymi będą opróżniane zbiorniki i wykonywany transport nieczystości ciekłych, w ilości odpowiedniej do sprawnego i systematycznego świadczenia usług;
3. Dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do dysponowania terenem, stanowiącym bazę transportową wyposażoną w zaplecze techniczno-biurowe, spełniającym wymagania wynikające z przepisów prawa budowlanego, ochrony środowiska, przepisów BHP i przeciwpożarowych, na terenie której będą garażowane pojazdy asenizacyjne.
4. Kserokopie dowodów rejestracyjnych oraz dokument potwierdzający aktualne badania techniczne środków transportu, które będą wykorzystywane do prowadzenia działalności objętej wnioskiem;
5. Zdjęcia poszczególnych pojazdów z widocznym numerem rejestracyjnym; W przypadku, gdy pojazdy nie stanowią własności Przedsiębiorcy należy dołączyć kserokopie stosownych umów, z których wynikać będzie wyłączne prawo Przedsiębiorcy do dysponowania tymi pojazdami przy świadczeniu usług.
6. W przypadku, gdy pojazdy nie stanowią własności Przedsiębiorcy należy dołączyć kserokopie stosownych umów, z których wynikać będzie wyłączne prawo Przedsiębiorcy do dysponowania tymi pojazdami przy świadczeniu usług.
7. Wzór oznaczenia Przedsiębiorcy (logo umieszczane na pojazdach).
8. Ewentualnie inne dokumenty wynikające z uchwały Nr LI/282/23 Rady Gminy Stary Lubotyń z dnia 27 września 2023 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Stary Lubotyń.
9. Aktualne zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, (wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące od daty złożenia wniosku),
10. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
11. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia..
Miejsce składania wniosku:
Urząd Gminy w Starym Lubotyniu, Stary Lubotyń 42, 07-303 Stary Lubotyń
Pok. nr 17.
Opłaty:
Opłata skarbowa za wydanie decyzji zezwalającej na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości wynosi 107,00 zł i należy ją wnieść przed złożeniem wniosku na rachunek bankowy Urzędu Gminy Stary Lubotyń.
Termin załatwienia sprawy:
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego – do 1 miesiąca.
Załączniki:
- oświadczenie - plik pdf 191 kB
Metryczka
Wytworzono: | 2022-02-23 08:35 | przez: Tomasz Zaręba |
---|---|---|
Opublikowano: | 2022-02-23 11:22 | przez: Administrator |
Podmiot udostępniający: | Wójt Gminy | |
Odwiedziny: | 3612 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.